Přístup k poznámkám
K poznámkám uloženým v CRM se můžete dostat dvěma způsoby. Prvním je přístup přes globální koncový bod /api/comments
, který umožňuje přistupovat k poznámkám nezávisle na tom, ke kterému záznamu jsou připojeny. Druhý způsob je přes endpoint pod jiným záznamem (příležitost, kontakt, apod.), což umožňuje získat poznámky, které jsou připojeny k nějakému záznamu v CRM.
Např.: /api/parties/241/comments
zpřístupňuje poznámky připojené ke kontaktu s kódem 241
. Obdobně /api/opportunities/1602/comments
zpřísupňuje poznámky připojené k příležitosti s kódem 1602
, atd. V dalším textu budeme používat URL <record_endpoint>/comments
pro přístup k poznámkám, připojeným k záznamu adresovanému koncovým bodem <record_endpoint>
.
Pokud za <record_endpoint>
dosadíte koncový bod /api
, budete přistupovat k poznámkám globálně.
GET <record_endpoint>/comments
Získání poznámek z databáze.
Požadavek
Query parametr | Typ | Popis | Výchozí |
---|---|---|---|
position | int | index prvního záznamu, který má být vrácen (0 - první záznam) | 0 |
size | int | počet záznamů (stránky), povolené maximum 1000 | 20 |
orderBy | string | údaj, podle kterého mají být záznamy řazené | - |
desc | boolean | řazení je sestupné (descending) | false |
srcType | int | kód typu záznamu, ke kterému je poznámka připojena (volitelný filtr) | - |
srcId | string | kód záznamu, ke kterému je poznámka připojena (volitelný filtr) | - |
Příklad: /api/comments?orderBy=modified&desc=true
Získá naposledy změněné poznámky.
Odpověď (application/json
)
200 OK
Stránka se záznamy typu comment.
{
"items": [
{
"id": 370,
"enteredBy": "gregor",
"comment": "Je to totální <b>borec</b>. To se musí nechat.",
"html": true,
/* ... */
}
/* ... */
]
}
POST <record_endpoint>/comments
Vytvoření nové poznámky.
Požadavek (application/json
)
Tělo požadavku musí být JSON objekt, reprezentující novou poznámku. Neměl by obsahovat parametr id
. ID bude nové poznámce přiděleno při úspěšném zápisu.
Odpověď (application/json
)
201 OK CREATED
Tělo odpovědi bude tatáž poznámka, ale už v podobě, jak byla zapsána do databáze a s přiděleným kódem.
V http hlavičce Location
bude URL k získání poznámky v pozdějších dotazech.
400 BAD REQUEST
Zaslaný objekt neprošel validací a nemůže být zapsán do databáze. Tělo obsahuje standardní chybový JSON s popisem nalezených chyb.
GET <record_endpoint>/comments/{id}
Získání jedné poznámky s konkrétním ID. ID je v InTouch CRM celé číslo, takže požadavkem:
GET /api/comments/247
získáte poznámku s kódem 247
(pokud taková existuje).
Odpověď (application/json
)
200 OK
Tělo odpovědi bude poznámka s požadovaným ID.
404 NOT FOUND
Požadovaná poznámka v databázi neexistuje.
PUT <record_endpoint>/comments/{id}
Aktualizace poznámky. Existující poznámka s ID id
bude přepsána daty v těle požadavku.
Požadavek (application/json
)
Tělo požadavku musí být JSON objekt, reprezentující verzi poznámky.
Odpověď (application/json
)
200 OK
Tělo odpovědi bude nová verze poznámky, jak ji systém zapsal do databáze.
400 BAD REQUEST
Zaslaný objekt neprošel validací a nemůže být zapsán do databáze. Tělo obsahuje standardní chybový JSON s popisem nalezených chyb.
404 NOT FOUND
Aktualizovaná poznámka v databázi neexistuje.
PATCH <record_endpoint>/comments/{id}
Aktualizace poznámky. Existující poznámka s ID id
bude aktualizována pomocí dat v těle požadavku. Na rozdíl od předchozího volání metodou PUT
nemusíte u metody PATCH
zasílat kompletní JSON s poznámkou, ale stačí poslat jen ty údaje, které chcete změnit.
Příklad:
PATCH /api/comments/1144
{ "comment": "Toto je nový text poznámky" }
U poznámky s kódem 1144
dojde ke změně textu.
Odpověď (application/json
)
200 OK
Tělo odpovědi bude nová verze poznámky, jak ji systém zapsal do databáze.
400 BAD REQUEST
Zaslaný objekt neprošel validací a nemůže být zapsán do databáze. Tělo obsahuje standardní chybový JSON s popisem nalezených chyb.
404 NOT FOUND
Aktualizovaná poznámka v adresáři neexistuje.