6.5

Integrovaný chat

Počínaje verzí 6.2 má InTouch CRM chat klienta, které umožní rychlejší komunikaci vašeho týmu. Na obrázku níže je ukázka panelu chatu. Je vždy "přichycen" k pravé hraně okna prohlížeče, ale je možné měnit rozměr panelu vertikálně.

Okno chatu

Na obrázku jsou vidět čtyři chaty, které si dříve uživatel otevřel pomocí tlačítka v levém dolním rohu panelu.

Tažením za horní nebo dolní hranu panelu chatu můžete změnit velikost panelu nebo jeho vertikální polohu v okně prohlížeče.

Panel může občas pro běžnou práci působit rušivě, a proto je v pravém horním rohu ikona , která minimalizuje celý panel do nenápadného proužku.

Minimalizovaný chat

Pokud vám přijde zpráva od jiného uživatele v okamžiku, kdy je chat minimalizovaný, zobrazí se v proužku oválný odznáček s počtem nepřečtených zpráv.

Klepnutím na proužek se opět rozbalí kompletní panel chatu. Automaticky se otevře chat, do kterého vám přišla poslední zpráva.

Založení nového chatu

Při prvním kontaktu s panelem chatu v něm nebudete mít žádný chat a musíte tedy použít tlačítko pro vytvoření prvního chatu. Po stisknutí se panel změní a zobrazí seznam všech uživatelů z nichž si můžete vybrat, s kým chcete debatovat.

Nový chat

Pokud vyberete jen jednoho uživatele, bude se jednat o chat jeden-na-jednoho. Takový chat nemůžete vytvořit vícekrát a pokud CRM detekuje, že už máte dříve založený chat s vybraným uživatelem, pouze vás do něj přepne.

Pokud vyberete dva a více debatujících, objeví se ve spodní části panelu textové pole, ve kterém můžete pojmenovat chat, tj. zvolit téma, které uvidí ostatní diskutující.

Vytvoření chatu potvrdíte tlačítkem Nový chat pro vás +N.

Diskuse začíná

Klepnutím na dříve vytvořený chat nebo založením nového chatu se dostanete do zvolené diskuse a můžete začít psát příspěvky. Panel vypadá přibližně takto:

Debata začíná

Uživatelské rozhraní je poměrně jednoduché, takže nejspíš budete vědět, co máte dělat. Pokud v textovém poli stiskněte (enter), odešlete tím do chatu svůj příspěvek. Pokud chcete vložit nový řádek, použijte klávesovou kombinaci Shift-↩.

Příspěvek můžete odeslat do chatu ještě dalšími dvěma způsoby. Můžete stisknout tlačítko vpravo nebo můžete stisknout , které má zajímavou vlastnost: současně s příspěvkem nasdílí i vaši aktuální pozici v CRM, takže ostatní debatující mohou otevřít stejnou stránku:

Sdílení pozice v CRM

Domníváme se, že možnost nasdílet polohu v CRM je jeden z důvodů, proč se vám může líbit používat interní chat v InTouch CRM místo nějaké externí aplikace (WhatsApp, Signal, Skype, Messanger, ...).

Užitečnou vlastností tlačítka je také to, že dokáže nasdílet aktuální pohled v seznamu záznamů. Můžete tedy kolegům přesně předat filtr záznamů a oni uvidí to co vy (samozřejmě s přihlédnutím k přístupovým právům).

Poznámka: Pokud máte okno prohlížeče na pozadí (pracujete v jiné aplikaci) a přijde vám zpráva do chatu, CRM se pokusí přehrát krátký zvuk. Bohužel moderní prohlížeče webovým aplikacím zakazují hrát, co se jim zlíbí a zvuky blokují (podobně, jako vyskakovací okna). Pokud chcete, aby CRM "píplo" při nové zprávě, musíte to v prohlížeči povolit.

Povolit zvukové oznámení pro CRM

Chybějící funkce

Ve verzi 6.2 vám předáváme první inkarnaci chatu a další vývoj bude reagovat na vaše připomínky. Zatím chybí přenášení souborů a uvažujeme o implementaci "zmínek" známé ze sociálních sítí (dostanete vědět, že se někdo o vás zmínil v diskusi, jejíž nejste členem).

Těšíme se na vaše podněty.